Pages

Ahad, 26 Disember 2010

TiKa DirIku BerhOlidAy

Petang-petang ni best gak cite pasal perkara yang dah dibuat lepas pelang dari Parit Raja. Sampai je kat umah mak aku bagitau yang ahad ni ade pemeriksaan kesihatan pada 19 Dec. Aku pun dengan muka penuh kerakusan tak nak lepaskan peluang ni sebab dah lama nantikan. Bayangkan la dulu masa umur 17tahun aku pi la cek kesihatan kat mana tah aku tak ingat. Begini la alkisahnya.............

Aku: akak, saya nak cek kesihatan bole? (dengan gaya sopan dan muka suci)

Akak nurse: bole tapi bape umo adik?

Aku: Baru 17 kak, muda ag

Akak nurse: eh! mane bole cek masa umo 17 sebab tak cukup umo.

Aku:owh...yeke?abis nape ramai yang mati muda sebab kencing manis dan darah
tinggi?
(cakap dengan penuh sopan tapi niat dengan tak puas ati)

Akak nurse: errr....(terdiam dan melayan orang lain)

Kelakor lak bila tiba-tiba aku berani nak kenakan akak nurse tu. Tapi kali ni aku nak cek abis kesihatan aku sebab nak tengok sihat ke tak. Ingat nak upload la kertas kesihatan aku tu. Tapi hilang suda kertas tu. Kat bawah ni gambar yang sempat aku amik dan ade info sikit aku nk kongsi dengan pembaca. Layannnnnnnnnnnnn...









Kat bawah ni ujian kardiovaskular kalau nak tengok diri kite ni camne. Tapi dengan syarat buat dengan sekali je hingga tak larat.


Tu je la kot nak cite. Jap gi nak pi men boling dengan abah aku. Sebab abah aku ni tak puas ati dengan kekalahan sebelum ni dan nak repeat balik. Aku on je la...

Sekian.




0 KoMeN SuDa:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...